Thuiskomen in Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anna Tiel Groenestege - WaarBenJij.nu Thuiskomen in Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anna Tiel Groenestege - WaarBenJij.nu

Thuiskomen in Paramaribo

Door: Anna

Blijf op de hoogte en volg Anna

10 Januari 2014 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,

Zo! Dan ben je er ineens weer! In het zweterige, warme Suriname... En wat voelt dat goed! Na een hele relaxte vlucht (het vliegtuig was maar voor de helft gevuld, dus iedereen mocht gaan zitten waar veel plek was, en na het derde ijsje en zesde broodje 'maak me los, we hebben over!' kon ik geen pap meer zeggen) kwam ik met vierkante ogen en een stijve nek (na 3 films op mijn personal tv-system) aan op Zanderij! Alles verliep soepel bij de douane, mijn tas kwam als een na laatste op de band (ja dan wordt het toch even spannend als het steeds leger wordt...) en dan zou Dico mij opwachten op het vliegveld. Ik dus hoopvol met een smile op mijn gezicht met al mijn bagage naar buiten... Shit! Geen Dico... Dubbelshit, batterij bijna leeg! Nou ja, Suriname stijl hè?! Wel voor de zekerheid een lift geregeld bij een Nederlands echtpaar voor als ik nog niets gehoord had en zij zouden vertrekken. Maar na een half uurtje belde hij, ze zouden er 20 minuten later zijn. Dus ik zat rustig met mijn spulletjes te wachten, terwijl ik zo nu en dan door aardige Surinamers werd aangesproken dat ze mij toch wel erg lang lieten wachten. Maar daar was hij hoor! First stop: Chinees voor twee koude djogo's Parbobier! Oh wat smaakt dat goed! Genoten van mijn rit naar de stad, alles zo herkenbaar, de geuren alles! Thuiskomen! Aangekomen bij Zus en Zo, het hostel waar ik komende dagen verblijf. Daar gingen ze naarstig op zoek naar mijn reservering. Terwijl Dico en ik alvast lekker wat te eten hadden besteld kwam de eigenaar met de sleutel naar mij toe: 'Je hebt geen geluk, want je hebt gewoon gereserveerd, anders zou ik zeggen je hebt geluk ik heb nog een kamer vrij.' Hahaha die Surinamers!
Heb een te schattig kamertje met airco, dus lag heerlijk om 21h te slapen. Nu is het hier inmiddels half 8 in de ochtend, ben zo'n drie kwartier wakker, terwijl het voor mijn gevoel half 12 in de ochtend is. Ben het uitslapen nog niet verleerd!
Vandaag staat in het teken van wat visumzaken regelen en chillen. En vanavond (tromgeroffel...); Touche!!!!

Dikke zoen van mij!

  • 11 Januari 2014 - 21:48

    Kelly Boon:

    Super grappig om je verhalen te gaan lezen, ben echt benieuwd hoe het in nickerie is! En ja ik ben een beetje jaloers

    groetjes en succes!

  • 12 Januari 2014 - 00:57

    Daan:

    Keep it up! Morgen weer een stukkie graag :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Actief sinds 11 Jan. 2014
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 6236

Voorgaande reizen:

11 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

09 Januari 2014 - 07 Augustus 2014

6 maanden werken in Nieuw Nickerie, Suriname

Landen bezocht: